D. Lierres, T. Castonguay-leblanc-y, C. Leblanc-g, and . Blondin-d, « Le bon professeur d'université : Etude comparative », Actes du congrès, Le défi pédagogique de l'enseignement supérieur, pp.23-26, 1988.

D. J. Romainville-m, Enseigner à l'Université : un métier qui s'apprend ?, 1996.

G. L. Kember-d, « Conceptions of teaching and their relationship to student learning, British Journal of Educational Psychology, vol.63, pp.120-153, 1993.

K. D. Kwan-k, « Lecturers' approaches to teaching and their relationship to conceptions of good teaching, Instructional Science, vol.28, pp.469-490, 2000.

L. F. Tardif-m, « Formation pédagogique des professeurs d'université et conceptions de l'enseignement », Revue des sciences de l'éducation, pp.2305-326, 2001.

P. M. and T. K. Taylor-p, « A phenomenographic study of academics' conceptions of science learning and teaching », Learning and Instruction, n°4, pp.217-232, 1994.