Companies' practices and social responsability : cases of companies in the French tourist sector, Ethics and Economics, vol.3, issue.2, 2006. ,
Ecotourisme, tourisme durable et tourisme rural, Les Cahiers Espaces, pp.60-68, 1995. ,
Priorities in Sustainable Tourism Research, Journal of Sustainable Tourism, vol.32, issue.1, pp.1-4, 2008. ,
DOI : 10.2167/cit296.0
Measuring Residents' Attitude toward Sustainable Tourism: Development of Sustainable Tourism Attitude Scale, Journal of Travel Research, vol.43, issue.4, pp.380-394, 2005. ,
DOI : 10.1177/0047287505274651
Environment-friendly Tourists: What Do We Really Know About Them?, Journal of Sustainable Tourism, vol.40, issue.2, pp.197-210, 2008. ,
DOI : 10.1177/004728759603500102
Le tourisme durable, Ed. l'Harmattan (sous la direction de), 2007. ,
The Helsingborg Statement on Sustainable Tourism, Journal of Sustainable Tourism, vol.16, issue.1, pp.122-124, 2008. ,
DOI : 10.2167/09669580809411813
A propos de l'intégration de l'écologie dans la stratégie marketing d'une enseigne spécialisée dans le tourisme: le cas du groupe Accor, Revue Française de Marketing, pp.91-100, 0200. ,
Croisières et sécurité : les choix en matière de stratégie marketing, Revue Française de Marketing, pp.47-56, 2007. ,
Tourisme et environnement: vers une nouvelle culture, 1998. ,
Sustainable Tourism: Ethical Alternative or Marketing Ploy?, Journal of Business Ethics, vol.12, issue.4, pp.77-85, 2006. ,
DOI : 10.1007/s10551-006-9157-7
URL : http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/summary?doi=10.1.1.658.7351
Dossier spécial « vers un tourisme de proximité, riche d'expériences fortes, 2008. ,
Sustainable Tourism Development: A Critique, Journal of Sustainable Tourism, vol.11, issue.6, pp.459-475, 2003. ,
DOI : 10.1080/09669580308667216
Accor repeint ses hotels en vert, 1998. ,
Tourisme durable : les Français sont-ils partants ?, 25 ème Congrès International de l'Association Française du Marketing, p.14, 2009. ,