The emergence of a mega-port: from the global to the local, the case of Busan - HAL-SHS - Sciences de l'Homme et de la Société Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Tijdschrift voor economische en sociale geografie Année : 2005

The emergence of a mega-port: from the global to the local, the case of Busan

Résumé

Busan port was ranked third place of the world container ports in 2001. This port growth was implemented within a major urban settlement of over 4 million inhabitants. It could be explained by the insertion of the port city in the maritime networks of the world leading ocean carriers. The coexistence of port and urban functions in the same area could lead to asphyxia. The efficient articulation of reticular and territorial logics, in different scales, from the global to the local and conversely, is a necessity to improve the development of the port city

Domaines

Géographie
Fichier principal
Vignette du fichier
2005_TESG_Fremont-Ducruet_Busan.pdf (966.25 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Dates et versions

halshs-00458055 , version 1 (19-02-2010)
halshs-00458055 , version 2 (10-07-2012)

Identifiants

  • HAL Id : halshs-00458055 , version 2

Citer

Antoine Frémont, César Ducruet. The emergence of a mega-port: from the global to the local, the case of Busan. Tijdschrift voor economische en sociale geografie, 2005, 96 (4), pp.421-432. ⟨halshs-00458055v2⟩
383 Consultations
1839 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More