S. &. Fürniss and S. Bahuchet, Existe-t-il des instruments de musique pygmées, Ndroje balendro. Musiques, terrains et disciplines. Textes offerts à Simha, pp.87-109, 1995.

S. Fürniss and . Olivier, Systématique musicale pygmée et bochiman : deux conceptions africaines du contrepoint, Musurgia. Analyse et Pratique Musicales, vol.4, issue.3, pp.9-30, 1997.

N. Henrich, B. Roubeau, and &. Castellengo, On the use of electroglottography for the characterisation of the laryngeal mechanisms, Proceedings of the Stockholm Music Acoustics Conference, 2003.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00371684

A. Jones and . Morris, Studies in African Music Seize the Dance! BaAka Musical Life and the Ethnography of Performance, 1959.

G. Kubik, Mehrstimmigkeit und Tonsysteme in Zentral-und Ostafrika, Bemerkungen zu den eigenen, im Phonogrammarchiv der Österreichischen Akademie der Wissenschaften archivierten Expeditionsaufnahmen. Wien: Österreichische Akademie der Wissenschaften, 1968.

B. Lortat-jacob, Ethiopia. Dorze Polyphonie. CD, CNRS-Musée de l'Homme, p.274646, 1994.

L. Bomin and S. , Ameya : méthode et perspectives comparatives en ethnomusicologie " , in Langues et cultures : terrains d'Afrique, Hommage à France Cloarec-Heiss, pp.12-24, 2004.

E. Olivier, The Art of Metamorphosis or the Ju/'oan Conception of Plurivocality, Proceedings of the Khoisan Identities & Cultural Heritage Conference -Cape Town 12-16, pp.261-268, 1997.

E. Olivier and . Fürniss, Pygmy and Bushman music: a new comparative study " , in Central African Hunter-Gatherers in a Multidisciplinary Perspective: Challenging Elusiveness, pp.117-132, 1999.

T. Jacqueline, M. C. , and S. Bahuchet, Alain Epelboin (since 1993) & Susanne Fürniss, Encyclopédie des Pygmées Aka, p.17, 1981.

P. Vallejo, Mbudi Mbudi Na Mhanga. The Musical Universe of the Wagogo Children from Tanzania, 2004.