I. Eléments-de-quantification and .. , 82 1. Corpus et résultats généraux, p.83

.. Variations-intra-individuelles, 83 a) profil mixte 83 b) profil à base gestuelle, 84 c) profil à tendance bimodale, p.84

.. Les-code-blends-intégraux-de-la-bimodalité, 86 a) 86 b) redondance

Y. Bat-chava, M. M. Robbins, and J. C. Lim, « Typology of deaf adults as members of a minority group, 100th Annual convention of the American Association, 1992.

C. , S. H. Edelmann, and R. J. , « Identity patterns and self and teachers perception of problems of deaf adolescents : a research note, Journal of child psychology ans psychiatry, pp.1159-1165, 1991.

. Conseil-de-l-'europe, Cadre européen commun de référence pour les langues, 2005.

D. , R. Sabria, and R. , « L'enfant sourd et ses langues : l'unicité des chaos en parcours langagiers pluriels, D'une langue à d'autres : pratiques et représentations, pp.81-109, 2001.

E. , K. Borinstein, B. Thompson, and R. , « Bimodal bilingualism : code-blending between spoken english and american sign language, ISB4 ; Proceedings of the 4th international symposium on bilingualism, pp.663-673, 2005.

E. , R. T. Vonen, K. Arnesen, and R. T. Enerstvedt, « The Model of inequality -A theoretical contribution », I n A, Bilingualism and literacy concerning Deafness and Deaf-blindness -Proceeding of an International Workshop, pp.71-82, 1996.

G. , J. J. Hymes, and D. H. , Direction in sociolinguistics, the ethnography of communication, 1972.

J. , R. E. Liddell, S. K. Erting, and C. J. , Ouvrir aux sourds les programmes scolaires : principes d'accès. Document de travail 89-3 de l'institut de, Traduction française de J. Balsan et M. Saltiel, p.8, 1990.

S. Kerbouc-'h, Le réveil sourd d'hier à aujourd'hui, Thèse de doctorat. M. Wieviorka, 1971.

L. , N. Denoyelle, F. Roger, and G. , « L'implant cochléaire chez l'enfant, Les cahiers d'ORL, pp.201-208, 2002.

M. , H. Woodward, and J. , « Language and the maintenance of ethnic boundaries in the deaf community, Communication and cognition, pp.29-38, 1978.

M. , M. Lang, H. G. Albertini, and J. A. , Educating deaf students : from research to practice, 2002.

M. , M. Convertino, C. M. Larock, and D. , « L'évaluation dans le domaine de la cognition, de la communication et des apprentissages chez les élèves et étudiants sourds, Compétences cognitives, linguistiques et sociales de l'enfant sourd, 2006.

M. Neill and D. , Hand and Mind, what gestures reveals about thought, 1992.

M. , A. Colletta, and J. , « Gestualité référentielle des entendants et LSF : des matrices communes ?, Congrès International des Linguistes, pp.20-25, 1997.

M. , A. Mugnier, and S. , « Français et Langue des Signes Française:quelles interactions au service des compétences langagières? Etudes de cas d'une classe d'enfants sourds de CE2, pp.207-232, 2004.

M. , A. Mugnier, and S. , « L'oral et les enfants sourds : des textes officiels à la classe, 2005.

N. , M. Hadjikakou, and K. , « The role of educational experiences in the development of deaf identity, Journal of deaf studies and deaf education, pp.477-492, 2006.

Ö. , S. Goldin-meadow, and S. , « Do parents lead their children by the hand ?, Journal of child language, p.32, 2005.

P. , L. A. Katerlos, M. Levy, B. G. Gauna, K. Tetreault et al., « Bilingual signed and spoken language acquisition from birth : implications for the mecanisms underlying early bilingual language acquisition, Journal of Child Language, pp.453-496, 2001.

S. , N. Ramspott, A. Pareto, and I. , « Conversational skills in a semistructured interview and self concept in deaf students, Jounal of deaf studies and deaf education, pp.38-54, 2007.

V. , B. Gorouben, and A. , Le bilinguisme aujourd'hui et demain, Actes de la journée d'études et de recherches sur la surdité -Novembre, pp.cnterhi-gers, 2003.

V. , V. Erting, and C. , From gesture to language in hearing and deaf children, 1994.

V. , V. Caselli, M. C. Capirci, O. Pirchio, and S. , « Le rôle des gestes dans l'acquisition du langage chez les enfants entendants, les enfants non entendants et les enfants au développement atypique, L'acquisition du langage par l'enfant sourd, 2005.