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Diviser pour mieux centraliser ? : La recomposition des modes de régulation des systèmes aéroportuaires français et allemand autour d'Aéroports de Paris et de la Lufthansa entre 1945 et 2005

Abstract : This chapter seeks to identify mechanisms of State restructuring through an analysis of evolving relationships between the State and civil society over decisions on airport planning in France and Germany. Drawing on the examples of airport planning in Paris and Berlin, the author shows how this restructuring process has been constrained in a long-term perspective (1945-2005) by Aéroports de Paris and the Lufthansa through a strategic combination of logics of centralisation and outsourcing.
Document type :
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Complete list of metadata

https://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-00392396
Contributor : Charlotte Halpern Connect in order to contact the contributor
Submitted on : Sunday, June 7, 2009 - 9:39:41 PM
Last modification on : Saturday, June 25, 2022 - 7:58:45 PM

Identifiers

  • HAL Id : halshs-00392396, version 1

Collections

UGA | CNRS | PACTE

Citation

Halpern Charlotte. Diviser pour mieux centraliser ? : La recomposition des modes de régulation des systèmes aéroportuaires français et allemand autour d'Aéroports de Paris et de la Lufthansa entre 1945 et 2005. Mathias Delori, Delphine Deschaux-Beaume, Sabine Saurugger (Dir.). Le choix rationnel en science politique. Débats critiques, Presses Universitaires de Rennes, pp.289-301, 2009, Res Publica. ⟨halshs-00392396⟩

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