U. , C. For, . Quality, . In, . And et al., Umalusi: A Historical Perspective New Perspectives in South African Education Language, power and pedagogy Identity texts: the Imaginative Construction of Self through Multilitteracies Pedagogy in Imagining Multilingual Schools -Languages in Education and Globalization, ). L'école en Afrique du Sud entre fantômes de l'apartheid et contraintes du marché. Paris, Karthala. Hommes et Sociétés 410, pp.51-68, 1978.

F. , F. Guillaume, P. , P. , N. Wakabwe et al., Histoire de l'Afrique du Sud De la diversité linguistique en Afrique du Sud: comment transformer un facteur de division en un outil de construction nationale? in L'Afrique du Sud, dix ans après, transition accomplie? Linguistic diversity in South Africa -will a historically divisive factor become a hallmark for transformation, Cahiers de l'Ifas n°8 on line 2006, pp.142-70, 2004.

M. , S. Dieltens, C. Veerle, . Nazir, P. Kgobe et al., Educational Access in South Africa -an analytic review Create, Consortium for Research on Educational Access, Transitions and Equity Johannesburg 128 p, 2007.