B. M. Quignard-m, . Lund-k, and . Séjourné-a, Computer-supported collaborative learning in the space of debate, Designing for Change in Networked Learning Environments : Proceedings of the International Conference on Computer Support for Collaborative Learning, pp.11-20, 2003.

V. De, E. Lund, K. Baker, and M. , Computer-mediated epistemic dialogue: Explanation and argumentation as vehicles for understanding scientific notions », Journal of the Learning Sciences, vol.11, pp.1-63, 2002.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00103581

D. W. Et and M. G. , Le développement social de l'intelligence, 1981.

G. M. , R. , and &. A. Trognon, Apprendre dans l'Interaction : analyse des médiations sémiotiques. Collection « Langage ? Cognition ? Interaction », dirigé par Alain Trognon et Michel Charolles, 1999.

K. W. Van and D. T. , Toward a model of text comprehension and text production, Psychological Review, vol.85, pp.363-395, 1978.

Q. M. Baker-m, L. K. , and &. Séjourné, Conception d'une situation d'apprentissage médiatisée par ordinateur pour le développement de la compréhension de l'espace du débat », Actes de la conférence EIAH, pp.355-366, 2003.

A. Tiberghien, V. De, and E. , Relating characteristics of teaching situations to learner activities, Journal of Computer Assisted Learning, vol.13, issue.3, pp.163-174, 1997.
DOI : 10.1046/j.1365-2729.1997.00018.x