Learning and climate change - HAL-SHS - Sciences de l'Homme et de la Société Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Climate Policy Année : 2006

Learning and climate change

Brian C. O'Neill
  • Fonction : Auteur
Paul Crutzen
  • Fonction : Auteur
Arnulf Grübler
  • Fonction : Auteur
Klaus Keller
Charles Kolstad
  • Fonction : Auteur
Jonathan Koomey
  • Fonction : Auteur
Andreas Lange
  • Fonction : Auteur
Michael Obersteiner
Michael Oppenheimer
  • Fonction : Auteur
William Pepper
  • Fonction : Auteur
Warren Sanderson
  • Fonction : Auteur
Michael Schlesinger
  • Fonction : Auteur
Nicolas Treich
  • Fonction : Auteur
Alistair Ulph
  • Fonction : Auteur
Mort Webster
  • Fonction : Auteur
Chris Wilson
  • Fonction : Auteur

Résumé

Learning – i.e. the acquisition of new information that leads to changes in our assessment of uncertainty – plays a prominent role in the international climate policy debate. For example, the view that we should postpone actions until we know more continues to be influential. The latest work on learning and climate change includes new theoretical models, better informed simulations of how learning affects the optimal timing of emissions reductions, analyses of how new information could affect the prospects for reaching and maintaining political agreements and for adapting to climate change, and explorations of how learning could lead us astray rather than closer to the truth. Despite the diversity of this new work, a clear consensus on a central point is that the prospect of learning does not support the postponement of emissions reductions today.
Fichier principal
Vignette du fichier
ONeill.ea-2006-SubmittedLearningClimateChange.pdf (35.56 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Loading...

Dates et versions

halshs-00134718 , version 1 (05-03-2009)

Identifiants

  • HAL Id : halshs-00134718 , version 1

Citer

Brian C. O'Neill, Paul Crutzen, Arnulf Grübler, Minh Ha-Duong, Klaus Keller, et al.. Learning and climate change. Climate Policy, 2006, 6 (5), pp.1-6. ⟨halshs-00134718⟩
463 Consultations
1158 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More