T. Bouvy, J. Braibant, and P. «. Wouters, Former des enseignants » in Raucent B. et Vander Borght C. Entre enseignant, Magister ? Metteur en scène ?, pp.335-340

P. Dupont, Quelles sont les compétences requises pour un tuteur dans les domaines scientifique et méthodologique ? » in Raucent B. et Vander Borght C. Entre enseignant, Magister ? Metteur en scène ?, pp.329-332, 2006.

R. Ladyshewsky, Peer coaching: a constructivist methodology for enhancing critical thinking in postgraduate business education, Higher Education Research and Development, pp.67-84, 2006.
DOI : 10.1080/87567555.1996.9932346

R. Ladyshewsky and W. Varey, Peer coaching : a practical model to support constructivist learning methods in the development of managerial competency, Coaching psychology, 2005.

L. Boterf and G. , Compétence et navigation professionnelle, Paris, Editions d'organisation, 3 ème édition, 2000.

V. Lenhardt, Les responsables porteurs de sens, culture et pratique du coaching et du teambuilding, 1992.

B. Noël and M. Romainville, Accompagner les étudiants " chapitre 8, in Frenay M, Noël B. Parmentier P. Romainville M. L'étudiant apprenant, 1998.

E. Perrault and H. D. Et-coleman, Coaching Within Social Work Field Education, The clinical supervisor, pp.47-63, 2005.
DOI : 10.1076/edre.7.4.385.8936

H. G. Schmidt, J. H. And, and . Moust, Factors affecting small group tutorial learning : a review of research, Problem-based learning :a research perspective on learning interactions, 2000.

K. J. Topping, The effectiveness of peer tutoring in further and higher education: A typology and review of the literature, Higher Education, pp.321-345, 1996.
DOI : 10.1007/BF00138870

K. J. Topping, Trends in Peer Learning, Educational Psychology, pp.631-645, 2005.
DOI : 10.1080/0144341032000146449

C. Verzat and R. Bachelet, Comment promouvoir l'autonomie en école d'ingénieurs ? Le cas de l'activité professionnalisante à l'Ecole Centrale de Lille, Actes du 1er colloque pédagogie par projet dans l'enseignement supérieur : enjeux et perspectives, pp.27-29, 2001.

C. Verzat and R. Bachelet, Training tutors attending engineering-college students on an autonomy-training scheme, IEEE International Conference on Systems, Man and Cybernetics, 2002.
DOI : 10.1109/ICSMC.2002.1173451

C. Verzat and R. Bachelet, Developing an Entrepreneurial Spirit among engineering college students: what are the educational factors? " in International Entrepreneurship Education: Issues and Newness, Cheltenham (UK), 2005.

P. Wouters, M. N. De-theux, and J. M. Braibant, Comment former des tuteurs ? » in RAUCENT B. et Vander Borght C. Entre enseignant, Magister ? Metteur en scène ?, pp.342-349