Former des enseignants » in Raucent B. et Vander Borght C. Entre enseignant, Magister ? Metteur en scène ?, pp.335-340 ,
Quelles sont les compétences requises pour un tuteur dans les domaines scientifique et méthodologique ? » in Raucent B. et Vander Borght C. Entre enseignant, Magister ? Metteur en scène ?, pp.329-332, 2006. ,
Peer coaching: a constructivist methodology for enhancing critical thinking in postgraduate business education, Higher Education Research and Development, pp.67-84, 2006. ,
DOI : 10.1080/87567555.1996.9932346
Peer coaching : a practical model to support constructivist learning methods in the development of managerial competency, Coaching psychology, 2005. ,
Compétence et navigation professionnelle, Paris, Editions d'organisation, 3 ème édition, 2000. ,
Les responsables porteurs de sens, culture et pratique du coaching et du teambuilding, 1992. ,
Accompagner les étudiants " chapitre 8, in Frenay M, Noël B. Parmentier P. Romainville M. L'étudiant apprenant, 1998. ,
Coaching Within Social Work Field Education, The clinical supervisor, pp.47-63, 2005. ,
DOI : 10.1076/edre.7.4.385.8936
Factors affecting small group tutorial learning : a review of research, Problem-based learning :a research perspective on learning interactions, 2000. ,
The effectiveness of peer tutoring in further and higher education: A typology and review of the literature, Higher Education, pp.321-345, 1996. ,
DOI : 10.1007/BF00138870
Trends in Peer Learning, Educational Psychology, pp.631-645, 2005. ,
DOI : 10.1080/0144341032000146449
Comment promouvoir l'autonomie en école d'ingénieurs ? Le cas de l'activité professionnalisante à l'Ecole Centrale de Lille, Actes du 1er colloque pédagogie par projet dans l'enseignement supérieur : enjeux et perspectives, pp.27-29, 2001. ,
Training tutors attending engineering-college students on an autonomy-training scheme, IEEE International Conference on Systems, Man and Cybernetics, 2002. ,
DOI : 10.1109/ICSMC.2002.1173451
Developing an Entrepreneurial Spirit among engineering college students: what are the educational factors? " in International Entrepreneurship Education: Issues and Newness, Cheltenham (UK), 2005. ,
Comment former des tuteurs ? » in RAUCENT B. et Vander Borght C. Entre enseignant, Magister ? Metteur en scène ?, pp.342-349 ,