System dynamics applicability to transportation modeling, Transportation Research Part A: Policy and Practice, vol.28, issue.5, pp.373-400, 1994. ,
DOI : 10.1016/0965-8564(94)90022-1
Demographic dynamics of mobility in urban areas : a case study of Paris and Grenoble, World Conference on Transportation Research Proceedings, 1995. ,
A Structural Model of Peak Period Congestion : a Traffic Bottleneck with Elastic Demand, American Economic Review, vol.83, issue.1, pp.161-179, 1993. ,
Congestion urbaine : un modèle de trafic de pointe à courbe débit-vitesse et demande élastique, Les Cahiers Scientifiques du Transport, vol.34, pp.3-29, 1998. ,
Simulation du financement du transport urbain : le modèle QuinQuin. Transports urbains, 1985. ,
Un nouvel instrument d'analyse stratégique pour la RATP : le modèle Gros QuinQuin, Thèse de l'Université Lumière-Lyon2, 1989. ,
Traffic Impact of Highway Capacity Reductions: Assessment of the Evidence, 1998. ,
Enquête MADDIF : Multimotif adaptée à la dynamique des comportements de déplacements en Ile-de-France, 2000. ,
Choix modal et valeur du temps en Ile-de-France, Recherche Transports Sécurité, pp.24-48, 2001. ,
Real cases applications of the fully dynamic METROPOLIS tool-box: an advocacy for large-scale mesoscopic transportation systems, 2001. ,
Une nouvelle perspective pour la projection à long terme des comportements d'équipement et de motorisation, Recherche Transports Sécurité, vol.48, pp.3-14, 1995. ,
Panels for Transportation Planning, 1997. ,
DOI : 10.1007/978-1-4757-2642-8
The End of Equilibrium, pp.103-127, 1998. ,
DOI : 10.1016/B978-008043062-1/50006-3
Evolution de la motivation des usagers en matière de choix modal, 1984. ,
A Review of new demand elasticities with special reference to short and long run effects of price changes, Journal of Transport Economics and Policy, vol.2, pp.155-169, 1992. ,
Time and Income in Travel Choice, Theoretical Foundations of Travel Choice Modelling, pp.51-73, 1998. ,
DOI : 10.1016/B978-008043062-1/50004-X
Detection of income effect in mode choice: Theory and application, Transportation Research Part B: Methodological, vol.23, issue.6, pp.393-400, 1989. ,
DOI : 10.1016/0191-2615(89)90040-4
Le modèle Simtrans, 1999. ,
Panel analysis in transportation planning: An overview, Transportation Research Part A: General, vol.24, issue.6, p.6, 1990. ,
DOI : 10.1016/0191-2607(90)90032-2
Développement d'un modèle stratégique de simulation des déplacements. Présentation générale. SEMALY-LET, 1997. ,
Microeconomic Theory, 1995. ,
Economie du secteur public, Economica, vol.485, 1989. ,
Congestion et crise du financement des transports à Lyon : vers un péage urbain ? In La mobilité urbaine, Editions du Programme Rhône-Alpes Recherches en Sciences Humaines, pp.41-63, 1992. ,
Choix d'itinéraires et péage urbain, Le cas du tunnel, 2001. ,
Recherche Transports Sécurité, n° 71, pp.3-23 ,
Développement d'un modèle stratégique de simulation des déplacements. Présentation générale, 1997. ,
The scheduling of consumer activities : work trips, American Economic Review, vol.723, pp.467-479, 1982. ,
Urban Transportation Economics, 1992. ,
SMART: simulation model for activities, resources and travel, Transportation, vol.23, issue.3, pp.293-312, 1996. ,
DOI : 10.1007/BF00165706
Un modèle de simulation du financement public des transports collectifs urbains à l'horizon, le modèle QuinQuin. Transport, 1988. ,
Un modèle de simulation du financement des transports collectifs urbains à l'horizon 2000 : le modèle QuinQuin. Application à l'agglomération lyonnaise, Thèse de l'Université Lumière-Lyon2, 1989. ,
Congestion Theory and Transport Investment, American Economic Review, issue.59, pp.251-260, 1969. ,
On the interpretation of income variables in discrete-choice models, Economics Letters, vol.17, issue.3, pp.203-206, 1985. ,
DOI : 10.1016/0165-1765(85)90202-2
La transition urbaine, 1999. ,
Les principales boucles de rétroaction dans la sphère des transports collectifs, p.26 ,
Affectation, p.40 ,
Exemples d'effet de la congestion sur l'étalement, p.44 ,
Répartition entre les différents modes de déplacement, p.132 ,
Equations, Annexe, vol.6, p.147 ,
Equations, Annexe, vol.7, p.152 ,