Experts et faussaires : Pour une sociologie de la perception, 1995. ,
Les structures sociales de l'économie, 2000. ,
La distinction : Critique sociale du jugement, 1979. ,
L'??conomie des qualit??s, « L'économie des qualités, pp.211-239, 2000. ,
DOI : 10.3406/polix.2000.1126
Une sociologie du packaging ou l'âne de Buridan face au marché, 2002. ,
Hans, le cheval qui savait compter. Les empêcheurs de penser en rond, 2004. ,
Juger pour échanger : La construction sociale de l'accord sur la qualité dans une économie des jugements individuels, 2003. ,
La construction sociale d'un march?? parfait, Actes de la recherche en sciences sociales, pp.2-13, 1986. ,
DOI : 10.3406/arss.1986.2347
The problem of external validity (or ???parallelism???) in experimental economics, Social science information, pp.555-573, 1999. ,
DOI : 10.1177/053901899038004003
« Building economic machines : The FCC auctions », Studies in history and philosophy of science, pp.453-477, 2001. ,
Experimental Localism and External Validity, Philosophy of Science, vol.70, issue.5, pp.1195-1205, 2003. ,
DOI : 10.1086/377400
The methodology of experimental economics, 2005. ,
DOI : 10.1017/CBO9780511614651
Experimental Methods and Elicitation of Values, Experimental methods and elicitation of values, pp.123-140, 2004. ,
DOI : 10.1023/B:EXEC.0000026975.48587.f0
Using Laboratory Experimental Auctions in Marketing Research: A Case Study of New Packaging for Fresh Beef, Marketing Science, vol.12, issue.3, pp.318-338, 1993. ,
DOI : 10.1287/mksc.12.3.318
How to Talk About the Body? the Normative Dimension of Science Studies, Body & Society, vol.24, issue.4, pp.205-229, 2004. ,
DOI : 10.1177/1357034X04042943
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01019910
Vickrey Auctions in Practice: From Nineteenth-Century Philately to Twenty-First-Century E-Commerce, Journal of Economic Perspectives, vol.14, issue.3, pp.183-192, 2000. ,
DOI : 10.1257/jep.14.3.183
« An empirical application of laboratory experimental auctions in marketing research, Journal of agricultural and resource economics, vol.17, issue.1, pp.44-55, 1992. ,
The Focussed Interview and Focus Groups: Continuities and Discontinuities, Public opinion quaterly, pp.550-566, 1987. ,
DOI : 10.1086/269057
Un robot walrasien. Cotation ??lectronique et justesse de la d??couverte des prix, Politix, vol.13, issue.52, pp.121-154, 2000. ,
DOI : 10.3406/polix.2000.1122
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/halshs-00087467
Comportement des consommateurs face aux aliments ??avec OGM?? et ??sans OGM??: une ??tude exp??rimentale, ??conomie rurale, vol.266, issue.1, pp.30-44, 2001. ,
DOI : 10.3406/ecoru.2001.5274
Do consumers not care about biotech foods or do they just not read the labels?, Economics Letters, vol.75, issue.1, pp.47-53, 2002. ,
DOI : 10.1016/S0165-1765(01)00594-8
De l'opinion publique aux comportements des consommateurs, Revue ??conomique, vol.54, issue.1, pp.47-70, 2003. ,
DOI : 10.3917/reco.541.0047
URL : http://www.cairn.info/load_pdf.php?ID_ARTICLE=RECO_541_0047
« Do consumers really refuse to buy genetically modified food ? » The economic journal, pp.102-120, 2004. ,
A comparison of hedonic rating and demand-revealing auctions, Food Quality and Preference, vol.15, issue.4, pp.393-402, 2004. ,
DOI : 10.1016/S0950-3293(03)00086-7
Revealing consumers' willingness-to-pay: A comparison of the BDM mechanism and the Vickrey auction, Journal of Economic Psychology, vol.25, issue.6, pp.725-741, 2004. ,
DOI : 10.1016/j.joep.2003.06.004
« Analyse économique de la propension des consommateurs à acheter des produits garantis " sans OGM " et choix du signal distinctif pertinent », dans INRA-FNSEA, 2001. ,
« Le nouveau citoyen consommateur : Que peut-on attendre en termes d'efficacité économique ?, Sciences de la société, pp.93-117, 2004. ,
Les marchands de l'aube : Éléments pour une théorie du commerce, 2003. ,
Auctions: The Social Construction of Value, 1989. ,
DOI : 10.1002/9780470755679.ch7
Papers in experimental economics, 1991. ,
DOI : 10.1017/CBO9780511528354
L'invention des sciences modernes, 1993. ,
La production du jugement esth??tique sur les vins par la critique vinicole, Sociologie du Travail, vol.43, issue.1, pp.67-89, 2001. ,
DOI : 10.1016/S0038-0296(01)01122-0
Beyond the Many Faces of Price: An Integration of Pricing Strategies, Journal of Marketing, vol.50, issue.4, pp.146-160, 1986. ,
DOI : 10.2307/1251292
COUNTERSPECULATION, AUCTIONS, AND COMPETITIVE SEALED TENDERS, The Journal of Finance, vol.16, issue.1, pp.8-37, 1961. ,
DOI : 10.1111/j.1540-6261.1961.tb02789.x
Human Values and the Market: The Case of Life Insurance and Death in 19th-Century America, American Journal of Sociology, vol.84, issue.3, pp.591-610, 1978. ,
DOI : 10.1086/226828
Repenser le march??, Actes de la recherche en sciences sociales, pp.3-26, 1992. ,
DOI : 10.3406/arss.1992.3023
Pricing the priceless child : The changing social value of children, 1994. ,