For whom does the school bell toll ? Multicontextual presence of social capital and student educational achievement, Journal of Socio-Economics, vol.30, pp.121-127, 2001. ,
Les effets du contexte scolaire sur les acquisitions des élèves : effet-école et effetsclasses en lecture, Revue française de sociologie Les modèles multi-niveaux dans l'analyse écologique : le cas de la recherche en éducation, pp.273-294, 1995. ,
Effect of School Population Socioeconomic Status on Individual Academic Achievement, Journal of Educational Research, vol.90, issue.5, pp.269-277, 1997. ,
Mobilisation des établissements et performances scolaires, pp.235-256, 1989. ,
Les inégalités sociales à l'école. Genèse et mythes, Paris : PUF, vol.204, 2002. ,
© Armand Colin Document téléchargé depuis www.cairn.info -Université de Bourgogne --193, pp.649-666, 1988. ,
Secondary school tracking and educational inequality : compensation , reinforcement, or neutrality ?, American Journal of Sociology, vol.94, pp.1146-1183, 1989. ,
Les nouveaux outils d'évaluation : quel intérêt pour l'analyse des « effets classe (éds) Éducation et formation : l'apport de la recherche aux politiques éducatives Effects of ability grouping in British secondary schools, American Sociological review, vol.51, pp.163-186, 1986. ,
Meta-analytic Findings on Grouping Programs, Gifted Child Quarterly, vol.60, issue.2, pp.73-77, 1992. ,
DOI : 10.3102/00346543060003471
Knowledge and Skills for Life. First results from PISA Relationship between school composition and characteristics of school process : their effect on mathematics achievement, British Educational Research Journal, vol.27, issue.4, pp.407-431, 2000. ,
Ability-Group Effects : Instructional, Social or Institutional ? Sociology of Education, pp.27-46, 1994. ,
Contextual Differences in Models for Effective Schooling in the USA, Lisse : Swets et Zeitlinger, pp.117-130, 1989. ,
Context Issues within School Effectiveness Research (eds) The International Handbook of School Effectiveness Research, p.205, 2000. ,
Document téléchargé depuis www.cairn.info -Université de Bourgogne --193.52.245.20 -29/08/2017 14h28. © Armand Colin Document téléchargé depuis www.cairn.info -Université de Bourgogne --193 The « school mix » Effect : the history of an enduring problem in educational research, policy and practice, Les apprentissages des élèves dans leur contexte? Carrefours de l'éducation ?, pp.183-203, 1995. ,
Tracking and Mixed-ability Grouping in Secondary School Mathematics Classrooms: A case study 1, British Educational Research Journal, vol.29, issue.2, pp.189-204, 2001. ,
DOI : 10.1080/0141192032000060939
Massification et régulation des établissements d'enseignement : le traitement des publics en difficulté dans les collèges de banlieue. L'Année sociologique, pp.409-436, 2000. ,
Le quartier ou l'école ? Déviance et sociabilité adolescente dans un collège de banlieue, pp.377-401, 2000. ,
Fabrication et effets de la ségrégation scolaire, in S. PAUGAM (dir.) L'exclusion, l'état des savoirs, 1996. ,