, La disponibilité en tout temps et en tout lieu de certains contenus de formation favorise-telle l'envie d'apprentissage des cadres nomades durant leurs temps morts ? RÉFÉRENCES BIBLIOGRAPHIQUES

. Alavi-s-m and . Taghizadeth-m, « Cognitive Presence in a Virtual Learning Community: An EFL Case », Journal of Distance Education, vol.27, pp.1-11, 2013.

. Bachimont-b, Le procédé Scenari : une chaîne éditoriale pour la production de supports numériques de formation, 2002.

C. Baujard, « Stratégies d'adoption e-learning et pratiques de formation de grandes entreprises, Systèmes d'Information et Management, vol.9, pp.31-46, 2004.

C. Baujard, « Vers une meilleure compréhension du processus d'adoption de l'e-learning : l'intégration du projet organisationnel au contexte de formation, Réalités managériales, Vuibert, pp.223-237, 2005.

C. Baujard, « Management de la formation e-learning des entreprises, Revue Française de Gestion, vol.177, pp.21-34, 2007.

C. Baujard, Stratégie e-learning, 2008.

. Beckett-d, Just-in-time training: techne meets phronesis, Journal of Workplace Learning, vol.14, pp.332-339, 2002.

E. Bernardin, « Efficacité de l'e-learning en entreprise : comparaison de deux environnements d'apprentissage chez Air France ». Thèse en sciences de gestion, 2006.

. Beamish-n, C. Armistead, M. Watkinson, and G. Et-armfiled, The development of e-learning in UK/European corporate organizations, vol.14, pp.105-120, 2002.

. Bondarouk-t and . Ruel-h, Dynamics of e-learning: theoretical and practical perspectives Introduction to special issue, International journal of training and development, vol.14, pp.149-154, 2010.

. C. Clark-r and . E. Mayer-r, E-learning and the science of multimedia learning, 2008.

. Daele-a, Animation et modération des communautés virtuelles d'enseignants, Comprendre les communautés virtuelles d'enseignants : pratiques et recherches, pp.15-26, 2006.

. E. Derouin-r, « E-learning in organizations, Journal of Management Information Systems, vol.31, pp.920-940, 2005.

. Drillon-d, « Transformation et rupture dans l'enseignement supérieur ? De l'enseignement traditionnel vers le "e-learning" », Gestion, pp.263-280, 2000.

. Favier-m, Présent et Futurs des systèmes d'information, pp.111-151, 2003.

M. Favier, M. Kalika, and T. J. Et, E-learning, E-formation : implications pour les organisations », Systèmes d'Information et Management, vol.9, pp.3-10, 2004.

G. P. , E-formation : NTIC et reengineering de la formation professionnelle, 2000.

. Frankola-k, « Why Online Learners Drop Out », Workforce, pp.53-60, 2001.

P. Henry, « E-learning technology, content and services, Education + Training, vol.43, issue.5, pp.249-255, 2001.

. Hlady-rispal-m, Les Etudes de cas. Application à la recherche en gestion, 2002.

. Jerezou-a, « La présence en e-learning : modèle théorique et perspectives pour la recherche ». Revue de l, Éducation à Distance, vol.26, p.1, 2012.

. Kalika-m, Le e-learning et la formation continue au management, FNEGE, 2001.

. Lau-t, Developing an e-learning strategy: a corporate perspective, World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education (ELEARN), 2003.

. E. Leidner-d and S. L. Jarvenpaa, « The use of information technology to enhance management school education: A theoretical view, MIS Quarterly, vol.14, pp.265-291, 1995.

J. Lowyck, Handbook of Information Technologies for Education and Training, pp.199-217, 2002.

. D. Lytras-m and . Pouloudi-a, « E-learning: just a waste of time, Seventh Americas Conference on Information systems, 2001.

. Marchand-l and . Lauzon-n, « L'apprentissage en ligne en milieu manufacturier : une valeur ajoutée ? », Gestion, vol.29, pp.59-68, 2004.

M. G. , « When absorptive capacity meets institutions and (e)learners: adopting, diffusing and exploiting e-learning in organizations, International Journal of Training and Development, vol.7, pp.228-244, 2003.

. E. Mayer-r, . Mitchell-a, and . Honore-s, « Criteria for successful blended learning, Multimedia Learning, vol.39, pp.143-149, 2003.

. Mueller-d and . Strohmeier-s, « Design characteristics of virtual learning environments: an expert study, International Journal of training and development, vol.14, pp.209-222, 2010.

. Netteland-g, « Implementation of E-learning in a large organization: The critical role of relevance to work, International Journal of Advanced Corporate Learning, vol.2, issue.3, pp.58-65, 2009.

N. D. , Effective implementation of online learning: a case study of the Queensland mining industry, Journal of Workplace Learning, vol.14, pp.156-165, 2002.

. Piccoli-g, « Web-based virtual learning environments: a research framework and a preliminary assessment of effectiveness in basic IT skills training, MIS Quarterly, vol.25, pp.401-426, 2001.

. Prat-m, Réussir un projet : pédagogie, méthodes et outils de conception, déploiement, évaluation, Editions ENI, 2008.

. Salas-e, Emerging themes in distance learning research and practice: some food for thought, International Journal of Management Reviews, vol.4, pp.135-154, 2002.

H. Savall and . Zardet-v, Maîtriser les coûts et les performances cachés, 2003.

. Taylor-a-s-a, . Backlund-p.-et, and . Niklasson-l, The coaching cycle: A coaching by gaming approach in Serious Game », Simulation and Gaming, vol.43, pp.648-672, 2012.

P. Tynjälä and P. Häkkinen, « E-learning at work: theoretical underpinnings and pedagogical challenges », Journal of Workplace Learning, vol.17, issue.6, pp.318-336, 2005.

. T. Upadhyaya-k and M. Debasis, « E-learning as a Social-Technical System: An Insight intro factors influencing effectiveness, Business Perspectives & Research, vol.2, issue.1, pp.1-12, 2013.

S. Vasquez-bronfman, « Facteurs de succès dans la mise en oeuvre de projets e-learning : le cas d'une banque, Systèmes d'Information et Management, vol.9, pp.47-61, 2004.

. Welle-strand-a and . Thune-t, « E-learning policies, practices and challenges in two Norwegian organizations, Evaluation and Program Planning, vol.26, pp.185-192, 2003.

W. E. , « E-learning: emerging uses, empirical results and future directions, International Journal of Training and Development, vol.7, pp.245-258, 2003.

. H. Wild-r, « A framework for e-learning as a tool for knowledge Management », Industrial Management and Data Systems, vol.102, pp.371-381, 2002.

Y. K. , « The effective deployment of e-learning, Industrial and Commercial Training, vol.33, pp.5-11, 2001.