Repositioning for Changing Preferences: The Case of Beef versus Poultry, Journal of Consumer Research, vol.18, issue.2, pp.219-232, 1991. ,
DOI : 10.1086/209254
The Japanese firm as a system of attributes: a survey and research agenda, Revue d'Economie Industrielle, Hors-Série, pp.83-108, 1995. ,
La recherche de proximit?? par le client dans le secteur de la grande consommation alimentaire, Management & Avenir, vol.21, issue.1, pp.121-135, 2009. ,
DOI : 10.3917/mav.021.0121
The Time-Buying Consumer, Journal of Retailing, vol.55, pp.58-69, 1979. ,
Understanding Service Convenience, Journal of Marketing, vol.66, issue.3, pp.1-17, 2002. ,
DOI : 10.1509/jmkg.66.3.1.18505
Nature du leadership dans la supply chain de distribution: les cas du Brésil et du Japon, N. Fabbe-Costes et G. Paché (éd.), La logistique, une approche innovante des organisations. Presse Universitaire de Provence, pp.63-73, 2013. ,
La proximité, 15 ans déjà ! Avantpropos, pp.279-287, 2008. ,
Les sources du pouvoir de l'intermédiaire: l'exemple du grossiste dans le canal de distribution japonais, 7èmes Rencontres Internationales de la Recherche en Logistique, 2008. ,
Wholesalers operation management within distribution channels: Case studies in the Japanese context, 6th International Annual EurOMA Conference, pp.14-17, 2009. ,
Quand la proximité crée la convenience: une grille de lecture du système de distribution japonais, Cahiers Scientifique du Transport, vol.61, pp.91-117, 2012. ,
Le concept de proximit?? comme source de diff??renciation : proposition d???une grille de lecture des positionnements voulus des distributeurs fran??ais, Logistique & Management, vol.21, issue.1, pp.7-19, 2013. ,
DOI : 10.1080/12507970.2013.11517005
La loi Dutreil-Jacob, nouvel épisode de l'encadrement juridique des négociations tarifaires entre la grande distribution et le monde industriel, pp.79-92, 2007. ,
Relation of consumers' buying habits to marketing methods, Harvard Business Review, vol.1, issue.3, pp.282-289, 1923. ,
Impacts of Proximity Deliveries on e-Grocery Trips, Supply Chain Forum, An International Journal, vol.13, issue.1, pp.10-19, 2012. ,
The iron cage revisited: institutional isomorphism and collective rationality in organizational fields, American Sociological Review, vol.48, pp.147-160, 1983. ,
The Bases of Social Power, Studies in Social Power, pp.150-167, 1959. ,
Distance et proximit??. Esquisse d??une probl??matique pour les organisations, Revue fran??aise de gestion, vol.37, issue.213, pp.13-23, 2011. ,
DOI : 10.3166/rfg.213.13-23
Time Scarcity: Interdisciplinary Perspectives and Implications for Consumer Behavior, Research in Consumer Behavior, pp.1-54, 1987. ,
Tonya, the Japanese Wholesalers: Why their Dominant Position?, Journal of Macromarketing, vol.15, issue.1, 1995. ,
DOI : 10.4159/harvard.9780674434707
Approche systémique de la proximité: définition et discussion, Troisièmes journées de la proximité, pp.13-14, 2001. ,
Le business model, un outil d'analyse strat??gique, Le business model au coeur de la croissance de l'entreprise, pp.96-109, 2006. ,
DOI : 10.3917/emr.123.0096
The New Social Contract: An Inquiry into Modern Contractual Relations, Michigan Law Review, vol.79, issue.4, 1980. ,
DOI : 10.2307/1288310
Innovation and Dynamics in Japanese Retailing: From Techniques to formats to Systems, 2003. ,
DOI : 10.1057/9780230510654
The Three Ages of Retail Logistics-Period Changes and Inventory Management, Supply Chain Forum, An International Journal, vol.2, issue.2, pp.58-67, 2001. ,
Les structures commerciales au japon: vers quelle modernisation ? Revue Française de Gestion, pp.16-30, 2000. ,
Clusters in the Global Knowledge-based Economy: Knowledge Gatekeepers and Temporary Proximity, Regional Studies, vol.2991, issue.6, pp.767-776, 2008. ,
DOI : 10.1051/ejess:2001108
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/halshs-00404850
Supply chain management and retailing, Supply Chain Forum, An International Journal, vol.11, issue.4, pp.4-12, 2010. ,
Proximity and Localization, Proximity and localization, pp.47-60, 2005. ,
DOI : 10.1080/0034340052000320842
The process of international business model transfer in the Seven-Eleven group: US - Japan - China, Asia Pacific Business Review, vol.13, issue.1, pp.41-58, 2009. ,
DOI : 10.1191/0309132505ph559oa