index - ESEO-AGE Accéder directement au contenu

Automatique et Génie Electrique

L'équipe AGE prend appui sur le développement des énergies renouvelables (EnR) dans le paysage de la production d'énergie électrique et travaille au pilotage et à l'optimisation des réseaux électriques intelligents.

L'équipe est rattachée à l'IREENA - EA 4642, Institut de recherche en Energie Electrique de Nantes Atlantique.

 

Thématique de recherche :

smart grids; smart power; énergies renouvelables; pilotage et optimisation de l'énergie électrique ; contrôle des systèmes dynamiques

 

Mots clés

Filtres à moyenne glissante Temperature measurement Induction machine Fuzzy Logic Fuzzy Logic Control Conducting materials Independent chaotic attractors Centered moving average filters H∞ control Temperature distribution Equations Direct Yaw Control Chaos Active Front Steering Energy management strategy Chaotic behavior Energy management system Electromagnetic interference Frequency Boost converter Electromagnetic fields Autonomous Vehicles Independent periodic attractors Dc-dc power converters Hinf Heat transfer Inverse problem Centralised control Switching piecewise-constant controller Finite element method Integrated control Experimental study LPV /H ∞ Active Suspensions Active Suspension Decentralized control Composite materials LPV/H∞ Filippov method Magnetic fields LPV/H ∞ control Active Front Steering Global Chassis Control Mathematical model Electromagnetic induction Characteristic multiplier Finite element methods Bifurcation Look-Ahead Distance Initial conditions Centralized Multilayer Control Control system architecture Genetic algorithm Automotive systems Acceleration Hybrid power system Adaptive filtering Gestion de l’énergie Anticontrol of chaos Energy Consumption LPV system Buck converter Electromagnetic compatibility Conductors Monodromy matrix Household appliances Buck converters Automotive control Insulation Control Architectures Global Chassis Control GCC Energy Management LMI Electric vehicle Field distribution DC-DC power converters Global chassis control ADHERENCE PNEU ROUTE DYNAMIQUE Hysteresis current mode control In-wheel motors Battery Inverse problems Filtering Circuits Stators Hourly modelling strategy Forecasting errors Grid connected Vehicle dynamics Geometry Global Chassis Control Fundamental transition matrix Energy management Coût total du système LPV systems Super-Twisting Sliding Mode Control Geometrical shape Dynamics Anticontrol Discrete model

 

 

 

Les dernières publications