Review of Chimbutane, Feliciano 2011. Rethinking bilingual education in postcolonial contexts. N. H. Hornberger and C. Baker ed Bristol, Buffalo, Toronto: multilingual matters. 183p. - HAL Accéder directement au contenu
Article dans une revue Multilingual Education 3:2 Année : 2013

Review of Chimbutane, Feliciano 2011. Rethinking bilingual education in postcolonial contexts. N. H. Hornberger and C. Baker ed Bristol, Buffalo, Toronto: multilingual matters. 183p.

Résumé

Critical additions to Chimbutane's survey of language policy in Mozambique in respect of African languages: Frelimo's denial and the early assimilation period
Acrescimentos criticos a presentação do Chimbutane da politica linguistica em Moçambique respeito as linguas africanas: a negação da Frelimo e a primeira fase da assimilação
Fichier principal
Vignette du fichier
Review_chimbutane.pdf ( 140.34 Ko ) Télécharger
Origine : Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte
Loading...

Dates et versions

halshs-00805813, version 1 (29-04-2013)

Identifiants

Citer

Michel Lafon. Review of Chimbutane, Feliciano 2011. Rethinking bilingual education in postcolonial contexts. N. H. Hornberger and C. Baker ed Bristol, Buffalo, Toronto: multilingual matters. 183p.. Multilingual Education 3:2, 2013, 3 (2), pp.1-6. ⟨10.1186/MultilingualEducation2013/2191-5059-3-2⟩. ⟨halshs-00805813⟩
275 Consultations
132 Téléchargements
Dernière date de mise à jour le 13/04/2024
comment ces indicateurs sont-ils produits

Altmetric

Partager

Gmail Facebook Twitter LinkedIn Plus