Lexical scaffolding in immersion classroom discourse - HAL-SHS - Sciences de l'Homme et de la Société Accéder directement au contenu
Chapitre D'ouvrage Année : 2012

Lexical scaffolding in immersion classroom discourse

Résumé

Adopting a sociocognitive perspective, this article presents a quantitative and qualitative analysis of interactional sequences of lexical scaffolding during read-aloud activities in a French immersion primary school in Montreal.
Fichier principal
Vignette du fichier
Lexical_Scaffolding.pdf (239.14 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Loading...

Dates et versions

halshs-00801053 , version 1 (15-03-2013)

Identifiants

  • HAL Id : halshs-00801053 , version 1

Citer

Nathalie Blanc, Rita Carol, Peter Griggs, Roy Lyster. Lexical scaffolding in immersion classroom discourse. Alcon Soler, E & Safort-Jorda, M-P. Discourse and language learning across L2 instructional settings, Rodopi B.V. Amsterdam, pp.31-52, 2012, Utrecht Studies in Language and Communication 24. ⟨halshs-00801053⟩
182 Consultations
1197 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More