Le compositing : l'expérience de la durée et l'émancipation de l'observateur - HAL Accéder directement au contenu
Communication dans un congrès Année : 2012

Le compositing : l'expérience de la durée et l'émancipation de l'observateur

Résumé

We present here a set of experimental video produced in different artistic contexts. Each of these videos questions, by using the compositing, the relationship between a specific space and practices that take place. After a brief introduction defining the technical and theoretical challenges of compositing, this article offers a new interprétation of these productions in terms of architectural and urban atmospheres. We will see how it is possible to interpret the basic intentions of each of these videos in protocols of videographic capture and restitution that can be renewed as part of study and urban design.
Fichier principal
Vignette du fichier
ambiances2012_meigneux.pdf ( 480.28 Ko ) Télécharger
Origine : Accord explicite pour ce dépôt
Loading...

Dates et versions

halshs-00745875, version 1 (26-10-2012)

Identifiants

  • HAL Id : halshs-00745875 , version 1

Citer

Guillaume Meigneux. Le compositing : l'expérience de la durée et l'émancipation de l'observateur. Ambiances in action / Ambiances en acte(s) - International Congress on Ambiances, Montreal 2012, Sep 2012, Montreal, Canada. pp.105-110. ⟨halshs-00745875⟩
165 Consultations
252 Téléchargements
Dernière date de mise à jour le 20/04/2024
comment ces indicateurs sont-ils produits

Partager

Gmail Facebook Twitter LinkedIn Plus