Carry trade and return crash risk - HAL-SHS - Sciences de l'Homme et de la Société Accéder directement au contenu
Pré-Publication, Document De Travail Année : 2009

Carry trade and return crash risk

Résumé

We build two leveraged and non-leveraged strategies for carry trading. In the non-leveraged carry trade we show that the Sharpe ratio as a proxy for profitability has a concave form with respect to the interest rate differentials. Our model predicts the concavity of the Sharpe ratio and data confirm it as well. However, high interest rate currencies have greater currency crash risk exposure and this is investigated through skewness and kurtosis of 9 most used currencies against Japanese yen. Skewness has a decreasing relationship and kurtosis an increasing relative to the interest rate differentials. We also simulate the positive shocks to the interest rates and negative shock to exchange rates skewness and we study the response of profit. Finally for the leveraged strategy, we show whenever the volatility of the funding currency is low and its covariance with the target currency is large enough, the trader should increase its short-selling position.
Un modèle est développé dans le but de reproduire quelques faits stylisés du marché du carry trade. Parmi eux, le fait que le ratio de Sharpe peut être affecté par le nombre d'arbitrageurs et qu'il a une forme concave. Par conséquent, il n'est pas une fonction croissante du différentiel des taux d'intérêt. Cependant, les monnaies à taux d'intérêt élevés sont plus exposées à d'important risque de krach. Les skewness et kurtosis de neufs monnaies sont calculés comme mesure de krach et le ratio de Sharpe est calculé comme mesure de profitabilité. Dans la partie empirique, le ratio de Sharpe est calculé et il présente une forme concave que le modèle arrive à reproduire. Dans la dernière section, la prime de risque sur le marché du carry trade est calculée.
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Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Dates et versions

halshs-00566828 , version 1 (17-02-2011)

Identifiants

  • HAL Id : halshs-00566828 , version 1

Citer

Mouhamadou Sy, Hamidreza Tabarraei. Carry trade and return crash risk. 2009. ⟨halshs-00566828⟩
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