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Pré-publication, Document de travail Année : 2010

Imprecision of Central Bank Announcements and Credibility

Résumé

We consider a model where the central bank faces a credibility problem in its announcements, but also cares about its credibility and, therefore, wants to make truthful announcements. We show that, although the central bank would be able to perfectly transmit its information to the private sector through precise announcements, the central bank may nonetheless prefer to make imprecise announcements. This choice of the central bank would be suboptimal from the point of view of society. However, if the central bank gives enough weight to making truthful announcements, this suboptimality disappears, because the central bank would then prefer precise announcements to imprecise announcements.
On considère un modèle où la banque centrale fait face à un problème de crédibilité dans ses annonces, mais se préoccupe également de sa crédibilité et donc souhaite faire des annonces véridiques. On montre que, bien que la banque centrale soit capable de transmettre de manière parfaite son information au secteur privé par des annonces précises, la banque centrale peut néanmoins préférer faire des annonces imprécises. Ce choix de la banque centrale serait sous-optimal du pont de vue de la société. Toutefois, si la banque centrale accorde suffisamment de poids à faire des annonces véridiques, cette sous-optimalité disparait, car la banque centrale préfèrera alors des annonces précises à des annonces imprécises.
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Dates et versions

halshs-00562595, version 1 (03-02-2011)

Identifiants

  • HAL Id : halshs-00562595 , version 1

Citer

Daniel Laskar. Imprecision of Central Bank Announcements and Credibility. 2010. ⟨halshs-00562595⟩
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Dernière date de mise à jour le 20/04/2024
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