Learning, words and actions: experimental evidence on coordination-improving information - HAL-SHS - Sciences de l'Homme et de la Société Accéder directement au contenu
Autre Publication Scientifique Documents de travail du Centre d'Économie de la Sorbonne Année : 2010

Learning, words and actions: experimental evidence on coordination-improving information

Résumé

This paper reports experimental results from a one-shot game with two Nash equilibria: the first one is efficient, the second one relies on weakly dominated strategies. The experimental treatments consider three information-enhancing mechanisms in the game: simple repetition, cheap-talk messages and observation of past actions from the current interaction partner. Our experimental results show the use of dominated strategies is quite widespread. Any kind of information (through learning, words or actions) increases efficiency. As regards coordination, we find that good history performs better than good messages; but bad history performs worse than bad messages.
Cet article présente des résultats expérimentaux issus d'un jeu comportant deux équilibres de Nash : le premier est efficace, le deuxième repose sur l'usage de stratégies faiblement dominées. Les traitements expérimentaux introduisent trois mécanismes améliorants le niveau d'information dans le jeu : une simple répétition, des messages de type "cheap-talk" et l'observation des actions passées du partenaire. Les résultats expérimentaux établissent que l'utilisation de stratégies dominées est fréquente. Tout type d'information augmente l'efficacité des résultats. A l'égard de la coordination, un historique d'actions positif apparaît plus efficace que de bons messages, tandis qu'un historique d'action négatif est moins efficace que de mauvais messages.
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Dates et versions

halshs-00505164 , version 1 (22-07-2010)

Identifiants

  • HAL Id : halshs-00505164 , version 1

Citer

Nicolas Jacquemet, Adam Zylbersztejn. Learning, words and actions: experimental evidence on coordination-improving information. 2010. ⟨halshs-00505164⟩
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