Are Beliefs a Matter of Taste ? A case for Objective Imprecise Information - HAL Accéder directement au contenu
Autre publication scientifique Année : 2009

Are Beliefs a Matter of Taste ? A case for Objective Imprecise Information

Résumé

We argue, in the spirit of some of Jean-Yves Jaffray's work, that explicitly incorporating the information, however imprecise, available to the decision marker is relevant, feasible and fruitful. In particular, we show that it can lead us to know whether the decision maker has wrong beliefs and whether it matters or not, that it makes it possible to better model and analyze how the decision maker takes into account new information, even when this information is not an event and finally that it is crucial when attempting to identify and measure the decision maker's attitude toward imprecise information.
Nous défendons l'idée qu'incorporer l'information disponible dans une approche axiomatique en théorie de la décision est pertinent, faisable et fructueux. Nous montrons que cela peut identifier les situations dans lesquelles le décideur a des croyances erronées, permet d'enrichir l'analyse d'arrivée de nouvelles informations et finalement est essentiel pour estimer l'attitude des décideurs face à l'imprécision.
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Dates et versions

halshs-00442869, version 1 (23-12-2009)

Identifiants

  • HAL Id : halshs-00442869 , version 1

Citer

Raphaël Giraud, Jean-Marc Tallon. Are Beliefs a Matter of Taste ? A case for Objective Imprecise Information. 2009. ⟨halshs-00442869⟩
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Dernière date de mise à jour le 20/04/2024
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