Teaching coherence through genre - HAL Accéder directement au contenu
Communication dans un congrès Année : 2009

Teaching coherence through genre

Résumé

In this paper I focus on three ways of accessing text coherence: explicit cohesion, propositional coherence and genre coherence. I particularly concentrate on the issue of genre coherence, illustrating my argument with examples from a range of scientific texts. Although the assessment of coherence will always ultimately depend on the particular cognitive and social environment in which this evaluation takes place, genre knowledge can help to fix or stabilise this environment. An increased awareness of the generic features of particular text types can help learners to write more coherent texts.
Fichier principal
Vignette du fichier
Poitiers_1407.pdf ( 184.59 Ko ) Télécharger
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Loading...

Dates et versions

halshs-00385250, version 1 (19-05-2009)
halshs-00385250, version 2 (15-07-2009)
halshs-00385250, version 3 (22-07-2009)

Identifiants

  • HAL Id : halshs-00385250 , version 3

Citer

Shirley Carter-Thomas. Teaching coherence through genre. Colloque international "De la France au Québec : l'Écriture dans tous ses états", Nov 2008, IUFM Poitou-Charentes, France. ⟨halshs-00385250v3⟩
355 Consultations
1292 Téléchargements
Dernière date de mise à jour le 20/04/2024
comment ces indicateurs sont-ils produits

Partager

Gmail Facebook Twitter LinkedIn Plus