Malaria and Primary Education: A Cross-Country Analysis on Primary Repetition and Completion Rates - HAL-SHS - Sciences de l'Homme et de la Société Accéder directement au contenu
Autre Publication Scientifique Documents de travail du Centre d'Économie de la Sorbonne Année : 2007

Malaria and Primary Education: A Cross-Country Analysis on Primary Repetition and Completion Rates

Josselin Thuilliez

Résumé

This paper explores the link between P. Falciparum malaria - most of malaria morbidity and mortality is due to the malignant Plasmodium Falciparum - and primary education in terms of school performances at the macroeconomic stage. Cross-country regression analysis shows that the relation between school results (measured by repetition and completion rates) and the P. Falciparum malaria index is strong. The results implies that the achievement of the education Millennium Development Goals will require more than just focusing on expenditure in primary education. It does not imply that resources in education are unnecessary but that increasing resources in education and improving education resources management alone are unlikely to be sufficient. This paper suggests that health conditions and especially diseases that alter cognitive capacities of children such as malaria should be taken into account much more seriously. This study also sees the need to place emphasis on research that will improve the quality of interventions to prevent malaria. Specific education expenditure to face Malaria should be examined in addition to health policies.
Ce travail explore la relation entre le paludisme à P. falciparum - le seul mortel et le plus répandu - et l'éducation primaire en termes de résultats scolaires au niveau macroéconomique. L'analyse en coupe transversale réalisée montre que le lien entre les performances des enfants dans le primaire (mesurées par les taux de redoublement et d'achèvement dans le primaire) et l'indice de paludisme à P. falciparum utilisé est fort. Ces résultats laissent penser que l'accomplissement de l'objectif d'éducation universelle nécessite une approche plus large et non uniquement focalisée sur les dépenses d'éducation (publiques ou privés) mais aussi sur des dépenses de santé spécifiques. Cela ne veut pas dire que les efforts réalisés jusqu'ici sont inutiles. Cela semble vouloir dire que pour améliorer la qualité de l'éducation, il faut également prendre en compte l'état de santé des enfants et les maladies affectant particulièrement leurs capacités cognitives dont le paludisme. Les dépenses spécifiques d'éducation et de santé pour faire face au fléau du paludisme devraient faire l'objet de recherches plus approfondies.
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  • HAL Id : halshs-00144666 , version 1

Citer

Josselin Thuilliez. Malaria and Primary Education: A Cross-Country Analysis on Primary Repetition and Completion Rates. 2007. ⟨halshs-00144666⟩
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